Un cappuccino fără zahar la sfârșit de septembrie

Septembrie este luna în care perioada concediilor se sfârșește, încep școlile, facultățile, cu alte cuvinte orașele devin din nou zgomotoase și aglomerate. Soarele, care pe parcursul verii își împrăștia razele peste tot în jurul său, acum se ascunde printre nori, pregătindu-și culcușul pentru perioada ce urmeză.

fika-4

 

Zumzetul din parcuri, grădini, terase începe să dispară treptat, spațiile închise precum cafenelele, cluburile, cofetăriile fiind acum locurile perfecte pentru întâlniri perfecte datorită vântului și vremii răcoroase ce își face simțită prezența. Asemenea școlilor și facultăților, Kooperativa 2.0 și-a reluat activitatea, după o perioadă în care toți membrii echipei au fost într-un concediu prelungit și binemeritat.

fika-2

Întâlnirea bloggerilor, de care s-a ocupat bineînțeles Andreea Ignat, a avut loc într-o locație foarte bine alesă, la Fika, cea mai nouă cafenea din oraș. Andreea a reușit ca de fiecare dată  să ne uimească, adunând de această dată membrii Kooperativei într-un spațiu în care nici unul dintre noi nu a mai fost. Aici am avut posibilitatea de a consuma o cafea de calitate, adusă direct din  Kenya și Etiopia. Tipurile de cafea ce se regăsesc la Cafeneaua Fika sunt : espresso (shot italian), dublu espresso, cappuccino, cappuccino latte, flat white (2 shot-uri espresso + lapte), black și long black (cafea neagră, fără zahăr, fără lapte).

Fika, denumirea cafenelei, este un cuvânt care se învață printre primele, asta în cazul în care cineva se mută în Suedia sau merge doar într-o scurtă vacanță. Dar acum, nu mai este necesar străbaterea unui drum atât de lung până în Suedia, pauza de cafea (în traducere mot-a- mot) regăsindu-se acum la numai doi pași de Piața Unirii din Iași.

fika-5

 

În timp ce suedezii simt nevoia de 3-4 pauze de cafea pe zi, eu am să mă mulțumesc cu una singura, și aceea după amiaza când ies de la serviciu, întotdeauna alături de prieteni sau colegi. Meniul cafenelei este diversificat, astfel că fiecare va avea posibilitatea să se răsfețe pe lângă o cafea și cu un fresh de fructe (ce este presat la rece), o infuzie de ceai, bere, vin care vor merge perfect alături de o prăjitură sau un sandwich.

3

Prăjiturile pe care am avut ocazia să le și gust alături de un cappuccino (fără zahar) sunt preparate după rețete specific suedeze (melci cu scorțișoară, caramel bread, banana bread) ce au la bază ca ingredient secret, morcovul. Fika este singurul loc din Iași în care se pot savura aceste minunate prajituri cu specific suedez, respectiv cafea ce nu necesită zahar. Prima dată când am auzit nu mi-a venit să cred nici mie, nici persoanelor din jur, asta până când am degustat specialitățile preparate din cafea, care ne-au trimis într-o scurtă incursiune din Guatemala în Peru, din Kenya în Brazilia și nu numai.

fika-1

 

Experiența mea am împărtășit-o și altor persoane care își doresc și ele la rândul lor să se convingă de cele auzite. Îndemnul meu a fost acela de a vizita cafeneaua Fika, de a avea parte de o pauză de cafea și de a se convinge de cele auzite…. că eu m-am convins și voi repeta experiență.

Multumiri Andreei Ignat pentru că a reușit să ne „adune” de peste tot respectiv  lui Paul Padurariu și Constantin Ciobanu pentru minunatele poze surprinse de-a lungul întâlnirii dintre bloggerii Kooperativei 2.0 ( Alexandra Bohan, Adelina BohanAlexandra Ignat, Alexandru Taradaciuc, Anda Elena Pintilie, Andreea CrețuAndreea Ignat, Bogdan Mihai Alupoaie,  Durbaca Ionut Lucian,  Constantin CiortanFlorina Gabriela Pascariu, Gabriela Elena MereuțăIoana Stoian, Ionuț Teoderașcu, Marian Matei, Mariana Doroșenco, Paul Pădurariu, Simona Patraș și Victor Cojocaru.).

 

 

2 gânduri despre &8222;Un cappuccino fără zahar la sfârșit de septembrie&8221;

Lasă un comentariu