Trecutul ne urmăreşte

Întotdeauna am avut tendința de a corela imaginea unei persoane cu spațiul în care trăiește, plecând de la ideea că acestea de cele mai multe ori ne reprezintă. Greșit sau nu, în continuare am același obicei, care probabil a devenit parte din rutină și la care nu pot renunța oricât de mult mi-aş dori.

selectie-1

Acum că stau și îmi analizez gusturile, ideea de simplitate, de cât mai puține culori amestecate într-un singur loc şi de spaţii cât mai puţin aglomerate, se află în topul preferințelor.  Ideea de spaţii încărcate mă oboseşte, tocmai de aceea pentru noua mea locuinţă am optat pentru obiecte de decor cât mai simple şi mai puţin colorate, dar care să se coreleze  cu  restul decorațiunilor din cameră, inclusiv cu nuanţele pereților.

Asortarea obiectelor de decor cu nuanţa pereţilor, a perdelelor şi draperiilor dintr-un anumit spaţiu, necesită din punctul meu de vedere identificarea unei persoane ce deţine cunoştinţe legate de desing interior, sau cel puţin cu un pic de imaginaţie. Dacă de alegerea culorilor pereţilor camerelor şi de achiziţionarea mobilierului din casa, mai puţin din camerea mea, s-a ocupat mama şi tata, de alegerea perdelelor şi draperiilor m-am ocupat eu. De această dată doar mi-am încercat norocul …. ca o bază teoretică în acest domeniu nu am, deci m-am bazat doar pe imaginație și intuiție.

Având în vedere faptul că alegerea draperiilor şi perdelelor a căzut în sarcina mea, din lipsa timpului de a „hoinări”prin magazine am încercat să găsesc varianta ce mai ușoară, deci am ales internetul. Identificarea unui model de perdea și îmbinarea acesteia cu o draperie care să se potrivească, îmi putea lua ore bune sau chiar zile până găseam varianta potrivită. În prima seară de căutări nu am reuşit decât identific câteva magazine ce comercializează perdele și draperii și să îmi creez decât o imagine asupra acestora. A doua seară m-am dus direct la ţintă, accesând direct magazinul online Cromatique.ro, care a reușit să îmi facă cu ochiul cu o seară în urmă, datorită calității și multitunii de produse comercializate în mediul online.

decor-2

Cuvintele stil, profesionalism şi eleganţă, descriu gradul de responsabilitate pe care magazinul și angajații le au față de clienți, oferindu-le acestora pe lângă produse de calitate, consiliere și sfaturi personalizate, ce îi ajută în identificarea unei soluții potrivite cu scopul  de a alege ceea ce îl reprezintă. Măsurătorile la domiciliu, confecționarea, respectiv montarea și aranjamentele, sunt servicii puse la dispoziție clienților pentru a veni în ajutorul și în întâmpinarea acestora, astfel ușurându-le munca.

După ce am studiat cu atenţie toate produsele puse la dispoziţie pe site-ul magazinului, atenţia mi-am canalizat-o asupra gamei de perdele şi draperii confecţionate din materiale naturale. Inul întotdeauna l-am considerat un material accesibil şi de calitate, care rezistă foarte bine la spălat şi călcat. Inul este un material cunoscut și utilizat încă din cele mai timpuri, fiind considerat cea mai veche țesătură cunoscută. În ciuda faptului că acesta necesită o pregătire anterioară prelucrării, datorită proprităților sale este mereu la modă, ceea ce îl face în continuare un material căutat și dorit.

perdea

Inul este un material dur, fiind considerat unul dintre cele mai rezistente fibre naurale, timp în care are și cel mai cel mai mare grad de reflexie a temperaturii dintre toate fibrele naturale, acestea constituind unul dintre motivele pentru care am ales perdele și draperii confecționate din acest in. Un alt motiv pentru care am făcut această alegere îl constituie faptul că inul nu se decolorează,  permite aerului să circule, proprietate ce a fost descoperită încă din perioada Egiptului Antic, când era folosit împotriva temperaturilor ridicate.

Dacă asupra materialului m-am decis foarte repede, alegând inul, asupra culorilor și a combinațiilor dintre acestea m-am decis mai greu, oscilând între modelele cu imprimeuri şi cele simple. Într-un final am reușit să mă decid, alegând o serie de perdele și draperii ce aveau la bază culorile gri, crem şi alb. Draperiile pentru care am optat erau toate cu modele, dungi, imprimeuri, de culoare neagră,  ideea fiind accea de a obține un mic contras între cele două piese.

perdea-1

Indiferent că vorbim despre draperii, perderele, mobilier, covor sau mochetă, prezența acestora într-un stațiu este definitoru pentru atmosfera ce se creează în acel loc, fiecare piesă având un rolul său. Perdelele și draperiile din in, un material cu tradiție „arhicunoscut”de toată lumea, îi va reda spațiului în care îmi petrec timpul după o zi de muncă, o altă ambianță. Atmosfera care se resimte în living în timp ce privesc afară printre perdele și draperii de in, îmi crează o stare relaxantă, odihnitore, răcoritore (asta poate pentru că cunosc foarte bine toate proprietățile inului).

Sincer mie îmi place ce am ales, însă acum trebuie să las şi pe alţii să decidă, apoi tind să devin subiectivă şi ajung să mă laud singură.

Lasă un răspuns

