Persuasiunea – arta de a convinge

Astăzi am primit o provocare, să scriu cum ar arăta lumea fără anunţurile de mică publicitate. Sincer, niciodată nu m-am gândit cum ar arăta societatea fără anunţuri de mică publicitate, asta pentru că de fiecare dată când vreau să cumpăr sau să vând ceva, accesez site-ul meu preferat şi problema mea e ca şi rezolvată.  Cu toate astea, în urmă cu câteva săptâmâni, la birou, am avut o discuţie referitoare la ce ne-am face dacă într-o zi dacă am rămâne fără internet. Replica unuia dintre ,colegi m-a pus un pic pe gânduri „ o să revenim la hâtie şi creion” …..hmm oare aşa o fi?

Interesantă şi varianta lui, dar deocamdată o să mă gândesc cum ar arăta lumea fără anunţuri de mică publicitate. Sincer, acum că beneficiem de atâtea modalităţi de comunicare, îmi e foarte greu să mâ gândesc ce aş face fără ele, dar mai mult ca sigur aş găsi o soluţie. Probabil că dacă as avea ceva de vânzare şi aş sta la casă, primul lucru pe care l-aş face ar fi acela de a pune anunţuri pe gard cu ceea ce am de vânzare. Ba chiar, i-aş invita pe doritori să vadă „marfa” în ideea de a-şi face o imagine asupra a ceea ce am de vânzare. Prima reacţie contează foarte mult, ba chiar aşa ai posibilitatea de a negocia cu o mai mare uşurinţă, părerea mea. Să zicem că problema vânzării s-a rezolvat cumva, interesant e să văd ce soluţie găsesc în a identifica ceea ce vreau eu să cumpăr.

Pff… mă gândesc că soluţii sunt, de obicei persoanele care vor să vândă ceva, primul lucru pe care îl fac e să îşi anunţe prietenii, vecinii, rudele, iar informaţia se duce, ceva de genu: „telefonul fără fir”. Şi dacă stau bine şi mă gândesc, ideea aceasta cu „telefonul fără fir” poate fi folosită şi în cazul vânzării unui produs. Informaţia poate fi transmisă de la o persoană la alta, cu alte cuvinte, aceasta va ajunge cu siguranţă şi la urechile unei persoane interesate să cumpere ceea ce eu vând. Recomandările prietenilor poate face mai mult decât orice altceva în ceea ce privește promovarea unui produs.

Piețele sunt de astfel o altă variantă de a-ţi face cunoscute produsele şi de a le vinde. Piața este un loc în care îți poți face reclamă, cumpărătorii având ocazia de și gusta sau testa produsele, însă acest lucru depinde de fiecare vânzător şi cumpărător în parte. În ultimul timp am avut ocazia de a vedea, când stăteam vara la bunici,  mașini (dubițe) care treceau pe drum și ne anunțau la microfon că vând tot felul de lucruri (fructe, legume, păsări de tot felul, etc), o idee foarte interesantă, după părerea mea. Sincer mi se pare o variantă la îndemâna oricui și spun asta pentru că oamenii de la țară nu pot merge în oraș zilnic pentru a face cumpărături, iar dacă există și varinta de a cumpara de la poarta, de ce să nu profite.

Cu toate că pentru cumpărători există un mic dezavantaj, prețurile sunt un pic mai mari în comparație cu cele din piață, dar luând în calcul transportul și timpul pierdut, să zicem că se merită. Sincer eu aș încerca varianta asta, atât ca și vânzător, dar și ca cumpărător. Ca și vânzător am ocazia de a câștiga mai mulți bani decât atunci când stau în piață (produsele comercializate având un preț mai mare în comparație cu cel din piață), iar ca și cumpărător e mult mai convenabil pentru că faci cumpărături de acasă (ca și cum ai comanda pe internet și primești comanda prin intermediul curierului).

Sincer niciodată nu am fost expertă în ceea ce privește  comercializarea unor produse, indiferent despre ce este vorba. Pentru a vinde trebuie să construiești un mesaj persuasiv, nu trebuie să fii indiscret, cu alte cuvinte trebuie să ai un talent în ceea ce privește această artă de a vinde. Cu alte cuvinte, pentru a vinde ceva, nu ai nevoie de argumente în favoarea a ceea ce vinzi, ci trebuie să reușești să îl faci pe cel din fața ta să creadă că are nevoie de acel ceva.

Acest articol este scris pentru Spring SuperBlog 2019.

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s