Căsuța din vis

În ciuda faptului că uneori am senzaţia că exagerez, eu nu voi renunţ niciodată vise, care la un moment dat sper să devina realitate. În acest moment lucru la care visez de foarte mult timp şi care sper să se şi îndeplinească cât de curând posibil, este acela de a-mi construi o casă … pentru a scăpa de acel mic apartament în care stau de câţiva ani buni. De-a lungul timpului în mintea mea s-au perindat atât de multe proiecte case … că în momentul în care a trebuit să mă decid asupra unuia … nu știam pe care să îl aleg.

aiaproiect 5
Primii paşi în realizarea visului au fost făcuţi, însă până nu văd şi finalul nu o să pot spune că acesta a devenit realitate, că de-a lungul vieţii multe vise s-au spulberat, deşi unele începuse a se şi concretiza. Primul pas pe care l-am făcut a fost acela de a vinde apartamentul în care locuiesc, asta nu înainte de a contacta un evaluator ANEVER, pentru a vedea exact valoarea imobilului, în ideea de a nu îl vinde sub prețul pieții.
În ciuda faptului că în primă fază pare uşor de pus în practică construirea unei case, se pare că nu e chiar aşa, asta datorită nunumăratelor hârţogăriilor ce necesită a fi făcute înainte de a te apuca să îţi construieşti casa. Ar fi fost bine dacă ar fi existat posibilitatea depunerii tuturor documentelor în același timp, dar de unde, există o strănsă legătură între avizele și certificatele necesare obținerii autorizației de construcție, act ce certifică că a venit momentul să te apuci de construit casa mult visată.

aiaproiect
Un exemplu concret îl constituie certificatul de urbanism, pentru care a trebuit să aștept aproximativ 30 de zile până la eliberare. De astfel, pentru eliberarea acestuia a fost nevoie de alte documente de la Oficiul de Cadastru, pentru care de asemenea am avut de așteptat câteva zile. Norocul meu a fost acela că între timp, am reușit să identific un proiectat care ma ajutat să îmi conturez un proiect de casă, dintre toate cele pe care le aveam în minte.
O bună parte din copilărie stând alături de bunicii mei, care locuiau la casă, probabil că și-a lăsat amprenta asupra mea, acum dorindu-mi foarte mult să beneficiez de același libertate ca în acea perioadă. Îmi aduc aminte că primul lucru pe care îl făceam dimineața când mă trezeam, era acela de a ieși în curte și de a mă plimba cu picioarele goale prin iarbă. Acum, probabil că aș face același lucru, însă aș prefera ca în curte să am și un leagăn, unde să pot sta dimineața pentru a savura cafeaua sau ceaiul.
Dintotdeauna am visat să am o căsuța a mea, jur împrejurul căruia să plantez flori specifice fiecărui sezon în parte. Un alt lucru la care țin morțiș să îl am în curte un mini teren unde să se poată juca fotbal, tenis și coș de basket, unde să am și eu din când în când să îmi exersez aptitudinile de jucător … acesta fiind unul dintre jocurile mele preferate încă din perioada în care eram elevă.

aiaproiect 4
În ceea ce privește casa ca și construcție, primul detaliu pe care l-am rugat pe proiectat să îl i în calcul a fost acela că vreau să fie luminoasă sau mai bine spus să albă ferestre multe și mari. De asemenea, o altă sarcină pe care i-am dat-o a fost aceea de a proiecta pentru fiecare cameră în parte propriul dressing, astfel fiecare membru al familiei să aibă propriul său spațiu de depozitat haine și încălțări.
O casă din punctul meu de vedere trebuie să arate bine și la interior și la exterior, motiv pentru care am fost nevoită să țin legătura cu proiectantul și să ne sfătuim reciproc cu privire la organizarea interiorului casei în așa manieră încât să aibă și la exterior un aspect plăcut. Bineîneles, am ținut să îi precizez și faptul că toate cele 3 camere de la etaj aș prefera să aiba câte balconș fiecare, probabil în ideea că dacă mi se va face dor de apartament, să mi-l alin cumva profitând de acestea. De altfel, tind să cred că balcoanele îi vor oferi casei o notă de eleganță sau cel puțin eu așa le văd.

aiaproiect 3
În ideea de a avea o casă care să iasă din tiparul celor tradiţionale, am optat ca acoperişul să nu fie unul clasic, ci să fie plat asemenea caselor din Orientul Mijlociu. Profitând de acest detaliu, proiectantul mi-a propus ca în lateralul casei să îmi construiască o mică terasă, are va avea și ea acoperișul plat asemenea casei. Acesta a fost un moft de al meu ce i-a dat proiectantului de furcă, fiind a treia oară, conform spuselor sale, când face un proiect de casă cu acest tip de acoperiș.
Imediat ce acesta a adus în discuție teresa ….la care eu nu mă gândisem, în minte mi-au apărut 100 de idei de amenajare. Îmi este greu să mă decid cum o voi amenaja, însă un singur lucru îl știu sigur este că pentru mine voi achiziționa un fotoliu foarte colorat și confortabil … unde să pot sta să citesc o carte sau să scriu articole pentru blog.

aiaproiect2
Acum, tot ce îmi rămâne de făcut este să aștept ca tot ce a reușit să pună proiectantul pe hârtie și ce am eu în minte să devină realitate.

Acest articol este scris pentru SuperBlog 2017.

 

Lasă un răspuns

