Calea spre succes

Astăzi industria turimului a devenit o prioritate ce stă la bază țărilor în curs de dezvoltare, România regăsindu-se în lista acestora. De altfel, nu că ar fi ţara mea, dar România „are cu ce se lăuda” din acest punct de vedere, motiv pentru care tind să cred că în timp, turismul va deveni  „o afacere de succes” de care nu va trebui decât să profităm.

tabara1

Acum, dacă ar fi să mă întorc în timp, mai exact înainte să fi dat la facultate, cu siguranță aș alege una în domeniul turismului, în principiu pentru că îmi place să călătoresc și să descopăr locații, la care nu am avut ocazia decât să visez. Un alt motiv pentru care aș alege acest „traseu” ar fi și datorită ultimei descoperiri, o tabără în străinătate în care poți merge înainte de a începe facultatea pentru a vedea dacă reușesti să te acomodezi și dacă întradevăr e domeniul pe care tu vrei să îl urmezi.

Atenţia mi-a atras-o Hotel Institute Montreux, situat în centrul oraşului Montreux, Elveţia. În actuala clădire a campusului, în trecut a funcţionat un hotel, care a fost renovat şi transformat într-un spaţiu dedicat studiului. Genială mi s-a părut ideea acestora de a recondiţiona mobilierul şi decorul unui avion şi de a transforma cu ajutorul acestora, una dintre clădirile campusului într-un astfel de vehicul. Avionul pentru mare parte dintre studenţi probabil că va fi vehicolul cu care vor circula cel mai frecvent, iar posibilitatea de a se acomoda cu atmosfera din interiorul acestuia, dar și de al studia, nu va fi decât în ajutorul acestora.

tabara4

Hotel Institute Montreux oferă posibilitatea a 550 de studenţi din întreaga lume să le treacă pragul şi să studieze la ei acele programe de studiu pe care  le pun la dispoziţie pentru a se familiariza cu avantajele obţinerii unei diplome de studiu în domeniul hotelier. Schimbul de experinţă cu alţi studenţi, seminariile practice, lecţiile din clasă, vizitele educative şi excursiile culturale îi va ajuta pe tinerii care vor merge studia la Institute Montreux să îşi facă o imagine de asamblu asupra a ceea ce vor să studieze în viitor.

tabara3

Sincer dacă aș avea posibilitatea de a mă întoarce în timp, aș vrea să beneficiez de această oportunitate, care din punctul meu de vedere nu face decât să deschidă cât mai multe uși pesoanei ce benefeciază de acest tip de studii. Taberele educaționale oferă posibilitatea viitorilo studenți de să își testeze capacițățile și de a vedea dacă visurile lor coincid cu realitatea. De-a lungul timpului am avut posibilitatea de a vedea n cazuri în care adolescenții care au renunțat să termine o facultate începută pentru simplu fapt că nu se regăseau în acel domeniu.

Taberele educaționale din stăinătate reușesc cu această ocazie să ofere adolescenților oportunitatea de a vedea dacă respectivul mediul de studiu li se potrivește și dacă reușesc să se acomodeze cu limba și stilul în care le sunt predate cursurile. Tinerii pot fi înscriși în astfel de tabere cu câțiva ani înainte de a începe facultatea, astfel că au ocazia de a „testa” mai multe tabere, din mai multe țări și din domenii diferite, în final alegând-o pe cea care i se potriveşte.

tabara2

În ultima vreme am văzut că este o modă în a studia în afara țării și îmi pare rău că nu am avut și eu această oportunitate, dar copii mei cu sigurață vor profita de această variantă, dar până atunci tot ce pot face e să  recomand tuturor să încerce această variantă pe care eu nu am avrut-o.

tabara

Dacă în tabele educaţionale copilul îţi vei da… cu sigunranţă ceea ce îi va plăcea în străinătate va studia !!!

Lasă un răspuns

