O sticlă de vin

Încetul cu încetul ne-am apropiat şi de luna decembrie, o lună plină de veselie, voie bună şi cadouri. Ooo .. da, ce mult îmi place cuvântul cadouri, ador să ofer, dar să şi primesc cadouri de la cei dragi, motiv pentru care în această perioadă sunt „în goană după daruri”. În mare parte lista cadourilor e definitivată, însă o dilemă o am cu cele pentru tata și bunicul, sunt mai greu de identificat.

vin-3

Ultimele cercetări pe internet m-au pus pe gânduri, mai ales după ce am ajuns pe site-ul companiei Vincon, unde am descoperit că aceştia deţin două game de vinuri etichetate manual, unele dintre ele vechi de mai bine de douăzeci de ani. Informaţia citită mi-a şi „trezit” în minte o super idee, aceea de a-i cumpăra bunicului și tatălui meu câte o sticlă de vin, din cele două game Comoara Pivniței și Oenoteca. Bunicului mei cu siguranţa îi va plăcea, motiv pentru care de sărbători cu siguranţă va dori să deschidă sticla pentru a degusta ce este în interior.

„Oamenii sunt ca vinul : timpul îi acreşte pe cei răi, dar sporeşte calitatea celor buni.”  Cicero

Încă de mic copil am observat faptul că bunicul meu are o pasiune pentru vin, în fiecare an, toamana când strânge strugurii pentru a face vin, are un anumit ritual de pregătire a acestuia, de la care nu se abate niciodată. În beci, bunicul pe lângă butoiale de vin pe care pe „produce / prepară” în fiecare an, are pff…. foarte multe sticle de colecție, dacă se poate zice și asa, pe care le păstrează de la an la an. Hmm …. nu este musfir care să vină la el ți să scape fără ai arata colecția lui de vin, făcut de mânuța lui, cum s-a obișnuit să zică.

vin-2

„Întotdeauna să faci când eşti treaz ceea ce ai spus că vei face când erai beat. În felul asta vei învăţa să-ţi şii gura! ” Ernest Hemingway

În ceea ce îl priveşte pe tata cu siguranţă va aşeza sticla de vin alături de colecţia pe care deja o deţine. Întotdeauna când primeşte un astfel de cadou, tata spune că va păstra sticla intactă pentru a o bea cu viitorul său ginere, spunând că abia în acele momente va avea ocazia să îi cunoască adevărata faţă. Sper că așa va face și cu această sticlă, însă îmi va fi greu să cred că va păstra în colecție asemenea celorlalte, după ce va auzi povestea sticlelor de vin mai vechi de 20 de ani.

„Nu este adevărat că băutura schimbă caracterul omului. Îl dezvăluie mult mai clar” John Obborne

În ideea de a nu-mi dezamăgi tatăl, am să mai cumpăr câteva sticle de vin din fiecare gamă, Comoara Pivniței și Oenoteca, pentru a fi pregătită în cazul în care acesta se hotărăște de deschidă vinul primit cadou. Tatăl meu întotdeauna a fost genul de persoană căruia i-a plăcut să aibă ceva cu care să mândrească, iar colecția de sticle de băutură pe care o deţine e una dintre acestea. Acestea fiind spune sticlele de vin a celor de la Vincon nu au cum să lipsească din colecţia tatălui meu, atâta timp cât sunt pline de tradiţie şi istorie, care se pare că s-a scris în timp.

vin-1

Hmmm…. da, probabil că dintre toate cadourile achiziţionate anul acesta, sticlele de vin din colecţiile Comoara Pivniței și Oenoteca a celor de la Vincon sunt alegerea cea mai bună pe care am făcut-o. Vincon îi va face pe cei doi colecţionari fericiţi, iar pe mine mândră de alegerea făcută.

Mulţumesc Vincon !!!

Lasă un răspuns

