Ieșire cu grupul bloggerilor

Viaţa este plină de surprize, iar unul dintre motivele pentru care tind să afirm acest lucru o reprezintă integrarea mea într-un grup de oameni, cu care niciodată nu am crezut că o să colaborez. Povestea a început o dată cu iniţiativa de a –mi face un blog, care a dat naştere la crearea unor legături la care nu m-aş fi gândit niciodată.

În prezent fac parte dintr-un grup de bloggeri din Iaşi, alături de care hoinăresc aproape săptămânal prin târg la fel de fel de evenimente şi întâlniri. Ideea ce stă la baza grupului este aceea ca pentru fiecare întâlnire pe care o avem, un membru trebuie să se ocupe de managerierea întâlnirii, astfel având ocazia de a ne cunoasşte mai bine între noi, de a socializa, dar şi de a învăța lucruri noi.

turcia-4

Ehe …  se pare că a venit şi rândul meu să organizez o întâlnire de grup, dar nu aveam nici o idee, eram într-o criză totată. Într-o zi, în timp ce căutam una alta pe internet, am descoperit CND Turism, un site plin de destinaţii turistice. În acele moemente în mintea mea au început să „năzară” fel şi fel de idei. Ce ar fi dacă le-aş propune membrilor grupului din care fac parte o vacanţă în Turcia şi Rusia, în care eu să le fiu ghid??? În mintea mea ideea părea a fi genială, dar nu ştiu dacă corespundea şi cu planurile şi ideile lor.

Dar na, înainte de a le povesti colegilor de grup ideea mea, eventual de le şi propune  să mergem într-o vacanţă împreună, a fost nevoită să mă informez în prealabil, pentru a le oferi acestora toate detaliile. Navigând pe site-ul celor  de la CND Turism, şi am început să mă informez cu privire la tot felul de circuite turistice, dar şi vacanţe… în ideea de a fi cât mai informată pentru a putea oferi cât mai multe variante de vacanță prietenilor mei.

turcia-3

Destinaţiile alese dintre toate acele oferte tursitice, au fost Rusia şi Turcia, din punctul meu de vedere două țări ce merită a fi vizitate de oricare dintre noi măcar o dată în viaţă. Rusia este cunoscută ca fiind ţara cu cea mai mare suprafaţă din lume ce deţine cel mai adânc lac de pe glob. Alte atracţii ale Rusiei care merită vizitate sunt Oimeacov – considerat cel mai rece loc, care se pare este şi locuit, Transiberian – cea mai lungă cale ferată din lume şi nu în ultimul rând Moscova- unul dintre cele mai populate oraşe europene.

În ciuda acestor minunăţii care mi-au atras atenția că merită vizitate, motivul pentru care am ales ca destinaţie de vacanţă Rusia, îl constituie faptul că aceasta este o destinaţie perfectă pentru schi, acum când la noi în ţară rar mai avem posibilitatea de schia. Rusia, se pare că este faimoasă din acest punct de vedere, zăpada de aici fiind considerată ai reda acesteia un aspect ionic. Nenumăratele pârtii de schi din Caucaz cu siguranţă îi va fascina pe prietenii mei şi cu siguranţă vor accepta propunerea mea.

turcia-2

 

Rusia deşi este  una dintre cele mai populare destinaţii turistice datorită faptului că are foarte multe de oferit turiştilor, aceasta nu se numără printre preferatele românilor, deci e un motiv în plus să vizitez Rusia alături de pritenii mei. Alegerea Rusiei ca şi destinaţie de vacanţă pentru grupul bloggerilor a fost datorită faptului că eram convinsă că nici unul dintre noi nu vizitase Rusia până acum.

Dacă Rusia am ales-o pentru schi, Turcia al ales-o pentru minunatele preparate gastronomice ce nu se mai găsesc nicăieri în această lume. De asemenea, aceaste două tări se află la polul opus una de cealaltă, în ceea ce priveşte clima. Turcia în comparaţie cu Rusia care ne oferă munţi şi zăpadă, ne pune la dispoziţie peisaje unice şi deosebit de frumoase. Turcia, locul de întâlnire a celor două continente  este un loc plin de istorie, peisaje și culturi ce merită a fi vizitate cel puţin o dată în viaţă, dacă nu de mai multe ori pentru a reuşi să descoperi toate acele minunăţii pe care le deţine.

turcia-1

În ceea ce priveşte gastronomia turcească, aceasta se pare că variază în anturajul multicultural al fostului Imperiu Roman. Cu toate acestea se pare că impactul cel mai mare asupra bucătăriei turceşti la avut bucătăria grecească, respectiv cea a Orientului Mijlociu, la care s-a adăugat un strop de tradiţie din bucătăria  antică turcească al Asiei Centrale. În urma tuturor acestor combinaţii, bucătăria turcească pare a fi considerată ce mai bună şi sănătoasă.  Datorită tuturor acestor influenţe preparatele turceşti sunt foarte apreciate, deci merită să mergem noi rămânii să încercăm şi să vedem întradevăr dacă merită în continuare lăudaţi.

turia

Răsfăţul de după masa la turci se va face cu o cafea sau un ceai, însă imediat după ce vom termina de degurtat mare parte din preparatele turceşti, o fugim în Rusia unde „tăria” (vodka) este baza. Un digestiv după o masă copioasă e mereu binevenit, păcat că noi va trebui să aşteptam până vom avea parte de acel sejur în Rusia.

Turcia şi Rusia sunt două destinaţii  pline de istorie îndelungată, simboluri culturale, tradiţie şi nu în ultimul rând mâncare, fiecare cu speficiul său. Sper ca propunerea mea să îi încânte pe prietenii bloggeri, reușind astfel să pun în aplicare visul năstrușnic ieșit la iveală dintr-o întamplare.

Dacă bloggeri vor accepta propunerea mea, cu toții vom vizita Turcia și Rusia, unde ne vom răsfăța, toate acestea cu ajutorul celor de la CND Turism.

 Acest articol este scris pentru SuperBlog2016.

Lasă un răspuns

