Mănâncă și tu sănătos

În urmă cu 7 ani viața mea s-a schimbat complet datorită unei probleme de sănătate de care, din păcate, nu am să scap niciodată. În ciuda faptului că nu mi s-a impus un anumit regim, treptat am preferat să mânânc cât mai sănătos, pentru că m-am gândit că mai mult ca sigur va fi în favoarea mea.

sanoos

Prima schimbare pe care am facut-o a fost aceea de a avea 3 mese pe zi, adăugând în program micul dejun, care până atunci era înlocuit cu o cafea sau orice altceva pe bază de cofeină. La început mi-a fost foarte greu, asta până am început să prin gustul amestecului de iaurt cu cereale sau fructe uscate. De-a lungul timpului am încercat nenumărate tipuri de cereale, însă cele care mi-au rămas „la inimă”  sunt cerealele Little hearts cu banane și ciocolată peste care uneori arunc musli, fructe uscate Sano Vita Banane (și alte fructe) sau Biscuiți Fursecuri cu Chipsuri Ciocolată fără Zahar.

sano

Ideea de a mânca cât mai sănătos și fără e-uri, ma provocat să încep să prepar diverse preparate în casa. Cașcavalul, cârnaciorii de casa, pâinea pregătită de mama, turtele făcute de bunica, inclusiv diverse legume puse la păstrat pe iarnă, zacuștile și dulcețurile sunt obiceiuri pe care am început să le deprindem în timp. Având bunici la țară, foarte multe legume, fructe, lactate și  fainoase, ba chiar și carne  le luam de la ei, în ideea că sunt mai sănătoase și fără e-uri. Probabil că gustul caimasului de pe laptele fiert în ceaunul în care mama face mămăliga cu făină tot de la bunica, nu am să îl uit sau să îl refuz vreo dată (îmi aduce aminte de anii copilăriei petrecuți la bunici).

Problemele de sănătate de acu 7 ani, au încă repercursiuni și asupra prezentului prin faptul că nu am mai reușit să revin acea persoană de 60 de kg, astăzi având în jur de 40 de kg. Produsele bogate în proteine și calorii mi-au fost recomandate , astfel că o dată la două zile nu îmi lipsesc din meniu Pastele Făinoase Integrale din Grau Scurte și produsele din soia (Băutură Soia Ciocolată înlocuind laptele, iar din Granulele și Feliile de Soia fac șnițele sau le consum alături de paste, înlocuind carnea).

sano-1

Dacă până mai acum 7 ani sandwich-urile erau mâncarea mea preferată, însă datorită regimului care mi-a fost impus atunci, de a mânca fără sare, mi-a schimbat total obiceiurile alimentare. Pe lângă faptul că sarea o înlocuiam cu piper pentru a oferi mâncării un pic de gust, am căutat mâncăruri care să fie gustoase, chiar și fără sare. Brânza cu smântână, ouăle pregătite în orice fel, pâinea de casă (în acea vreme nu găseam mereu pâine fără sare, mama a devenind bucătarul meu), ficățelul de pui care până atunci nu erau preferatele mele au devenit din acel moment în lista preferințelor.

sano-3

Orice s-ar spune niciodată nu am să renunț șa cartofii prajiti cu cârnaciori de casa, peștele prajit cu mămăligă, poalele-n brâu și cozonacii pregătiți de mama și bunica. Acestea au fost de asemenea unele dintre mâncările care nu necesitau neapărat sare,  cu piper fiind destul de delicioase.

Conform specialiștilor consumul zilnic de fructe și legume, este o regulă de bază pentru un stil de viață sănătos. Recunosc, eu nu prea am acest obicei, motiv pentru care în fiecare dimineață și de câte ori am ocazia îmi prepar câte un fresh (legume și fructe pe care mama le cumpără neapărat din piață sau sunt aduse de la bunica din gradină).

ssss

Acum câteva săptămâni în urmă, am descoperit untul de arahide care se pare că își face prezența zilnic în meniul meu. O gustare pe bază de unt de arahide nu face decât să îmi inducă o stare de bine datorită gustului de arahide pe care îl ador, dar și nenumăratelor beneficii pe care le are asupra sănătății. De asemenea, untul clasic se află iarăși printre preparatele mele mele. Combinația de unt, pâine prajită, brânză telelemea (sau la borcan) și o felie de șuncă, salam sau pastră este una dintre preferatele mele, la care sincer nu aș renunța niciodată.

Brânza sau mai bine spus lactatele în general au ajuns să se situeze pe primu loc în alimentația mea, unul dintre motive fiind acela că are nenumărate beneficii asupra organismului meu, în special asupra sistemului osos, care la mine e în mare pericol în această perioadă. De altfel, știu că există contraindicatii privind slănina, eu prefer să o cunsum în continuare, datorită calității de pansament gastric, dar și a gustului care îmi încântă papilele gustative.

sano-4

Astăzi de foarte mare ajutor îmi este compania Sano Vita de unde achiziționez o mare parte dintre produsele pe care le consum în prezent. Achziționare cu produselor Sano Vita ofa direct de pe web site-ul acestora, http://www.sanovita.ro sau din hipermarketuri sau superemarketuri unde se regăsesc toată varietatea de produse ce se regăsesc și încataloagele acestora. Produsele Sano Vita, alături de produsele pregătite în casă  și diversele legume, fructe și diversele preparate luate dela bunici îmi oferă ocazia de a avea un stil de viață sănătos.

 

Acest articol este scris pentru SuperBlog2016.

Un gând despre &8222;Mănâncă și tu sănătos&8221;

  1. Un articol frumos si util. Am apreciat imaginile, dar si sfaturile tale. Din pacate ai incurcat putin partea tehnica 9 ai pus 4 linkuri in loc de 3 si 2 dintre ele duc catre o categorie, in timp ce in brief cerinta era catre o categorie si catre un produs. Iti apreciez si respect munca, de aceea m-am gandit ca este important pentru tine sa stii unde ai gresit, ca pe viitor sa imbunatatesti aceste aspect si sa poti ajunge cu adevarat la performante.

    Apreciază

Lasă un răspuns

