O casă plină de arome ….

Cititul în ceea ce mă priveşte este o pasiune pe care am dobândit-o acu câţiva ani, adevăr pe care îl recunosc cu mare durere în suflet. În copilărie cu greu reuşea mama să mă convingă să citesc o carte, ba chiar nici în perioada liceului nu mă dădeam în vânt după citit.

vreau-sa-citesc

 

Pasiunea pentru citit s-a dezvoltat în perioada facultăţii, când eram nevoită să citesc sute şi sute de pagini de la o săptămână la alta, cărora în final le făceam şi câte un rezumat.  Probabil că acea perioadă a fost una definitorie pentru ceea ce fac astăzi. În ciuda faptului că nu am timp liber foarte mult, ori de câte ori am câte o pauză, cartea devine pentru mine  o companie plăcută.

rao

 

În ultima perioadă de timp am identificat atât de multe cărți interesante, că dacă ar fi posibil tot salariul l-aș valoriza pe ele. Ultimele trei cărți comandate de la editura RAO, sunt Crede-mă, te mint! De Mary Elizabeth Summer, A 16-a Lună de Kami Garrcia şi Margaret Stohl şi Prinţesa lupilor de Cathrzn Constable. Cărţile ce fac parte din secţiunea Ficţiune Tineri au fost mereu pe placul meu, motiv pentru care în viitor în camera mea îşi vor face apariţia un număr cât mai mare de cărţi din această secţiune.

rao2

 

 

Recenziile acestora  m-au provocat să cumpăr , tocmai de accea sper să am timp să le citesc cât de curând. Probabil că în weekend-uri, când de obicei sunt pe la bunici o să am ceva timp să răsfoiesc o măcar o carte până aproape de sărbători. Deja îmi închipui cum o să stau cu cartea în mână, așezată în fotoliul ce se regăsește lângă sobă după care mă ascundeam când eram copil.  Interesant ar fi ca bunica să îmi pregătească exact ca în copilărie acele gogoașe pe care numai ea știe să le facă. Nici cana de ceai cu aromă de lămâie și portocală pregătită de bunicu nu ar fi o variantă rea. Pfff … ce nu aș da ca aceste minunate vise să devină realitate, că sincer aș avea nevoia de o astfel de pauză de răsfăț.

download-1

 

 

Dar totuși, cred că e prea frumos ca visul meu să se îndeplinească, motiv pentru care trebuie să găsesc și alte variante în care preconizez că voi avea timp să răsfoiesc carţile cumpărate. Hmm …  cred că am şi găsit soluţia .Sărbătorile de iarmă, de când mă știu le-am petrecut în familie, reuniunea având loc în casa bunicilor. Tradiții, oamenii dragi ce mă înconjoară , bucatele pregătite de mama și bunica, respectiv atmosfera de sărbătoare mă face ca niciodată în această perioadă să nu plec de acasă.  Transformarea în Moş Crăciun şi oferirea de cadouri în această perioadă este plăcerea mea cea mai mare, iar cum la mine toată familia citeşte, Diana sigur anu asta cărţi le dăruieşte.

copil citind.jpg

Wow … prin minte mi-au trecut 1000 de gânduri şi parcă deja simt mirosul de cozonac, în care bunica mereu adaugă scorţişoară. Imaginea ce îmi apare acum în minte mă face să aştept cu mare nerăbdare sosirea sărbătorilor de iarnă. Deja mă văd stând la căldurică, în casa bunicilor, privind pe fereastră cum fulgii de zăpadă mă provoacă să ies şi să îi prind în mână. În casa dăinuie peste tot aburul cald al ceaiului pregătit de bunicu, aroma cozonacului şi julfei pregătite de bunica, timp în care pe noptiera de lângă fotoliu se află teancul de cărţi cumpărate. Îmi va fi atât de greu să aleg, să merg afară, să stau în casă, însă papucii groşi şi pufoşi cumpăraţi de bunica nu mă lasă să îi părăsesc. Am să rămân în casă şi am să răsfoiesc pagină cu pagină cărţile ce îmi fac cu ochiul de câteva luni în urmă.

Dar cu care carte voi începe lectura ???

raoi

 

Crede-mă, te mint! De Mary Elizabeth Summer, A 16-a Lună de Kami Garrcia şi Margaret Stohl şi Prinţesa lupilor de Cathrzn Constable sunt cărţile pe care trebuie să le citesc, dar nu ştiu de la care să încep. Tragerea la sorţ va fi soluţia cea mai potrivită în a-mi alege cartea ce trebuie citită.

Cărţi de mi-am cumpărat… doar în casa eu am stat şi buni ma răsfăţat.

Acest articol este scris pentru SuperBlog2016.

Lasă un răspuns

