Casa viitorului

Tehnologia a avansat atât de mult în ultima perioadă, motiv pentru care în fiecare zi  avem ocazia de a identifica o altă invenţie, care bineînţeles vine în ajutorul nostru. În ultima perioadă, prin intermediul job-ului am avut ocazia să i-au legătura cu mai multe birouri de proiectare, firme de construcţii şi constructori, colectând astfel tot felul de informaţii din acest domeniu.

casa

Informaţia ce mi-a rămas întipărită în minte a fost ideea de casă a viitorului care este complet tehnologizată. Apariţia gadgeturilor a făcut posibilă controlarea diverselor dispozitive din casă cu ajutorul unor telecomenzi ce ne ajută să le supraveghem şi manageriem de la distanţă. În ceea ce priveşte partea de tehnologie, eu aş opta pentru achiziţionarea a tot felul de dispozitive ce pot fi folosite cu ajutorul unor aplicaţii, uşurându-mi astfel muncă. Ingenios ar fi ca dimineaţa când mă trezesc în bucătărie cafeaua să fie preparată şi pâinea pentru micul dejun să fie scoasă din cuptor (masina de făcut pâine).

it_

Dacă tot a venit vorba să vă spun cum arată casă a viitorului în perceptia mea sau mai bine spus o proiecţie a gândurilor mele transformate în realitate. În ideea de a fi cât mai eficientă, am să apelez la tot felul de învenţii, însă premisa de la care voi pleca va fi aceea de a –mi construi  casă eco. Siguranţa şi protejarea mediului înconjurător este un premisă pe care toţi oamenii de ştiinţă o cercetează astăzi, motiv pentru care am zis să studiez şi eu problema şi de ce nu să pun şi în aplicare ceva, dacă se poate. Ultimele statistici au demonstrat că resursele naturale sunt epuizabile, deci e cazul să facem ceva pentru a le menţine cât mai mult.

casa-4

Dar să revenim la căsuţa viitorului reflectată deocamdată în mintea mea. Becurile cu LED ar fi prima investiţie pe care aş face-o, reducând astfel consumul de energie electrică care se pare că este într-o continuă creştere. În comparaţie cu becurile obişnuite acestea au un consum redus,  o durată de viaţă îndelungată şi oferă o lumină direcţională de calitate. O altă variantă la care aş apela ar fi panourile solare, o soluţie consiserată a fi economicoasă, dar şi care vine în ajutorul protecţiei mediului.

casa-2

 

Un alt detaliu pe care aş vrea să pun accent va fi încălzirea casei, de această dată optând pentru trei soluţii pe care eu le găsesc foarte eficiente. Izolarea casei atât la interior, cât şi la exterior constituie un avantaj pentru menţinerea căldurii în locuinţă, alături de geamurile termopan ce vin în completarea pereţilor izolaţi. În ceea ce priveşte sistemul de încălzire, aş opta pentru o centrală pe gaz, evitând astfel folosirea uneia pe lemne, care implică din punctul meu de vedere mai multe sacrificii. Achiziţionarea unei astfel de centrale presupune pe lângă confort, costuri mai mici şi griji mai puţine (nu trebuie achiziţionate lemne, ci doar achitate facturile la gaz) şi nu în ultimul rând apă caldă menejeră (necesară la creerea unei saune).

casa

Indiferent de mărimea spaţiului în care locuim, cu siguranţă întâmpinăm probleme de organizare, motiv pentru care consider că orice locuinţă necesită optimizare. Dulapurile integrate şi ascunse în perete sunt din punctul meu de vedere foarte eficiente. Achiziţionare mobilierului destinat hainelor, dar şi altor obiecte ce necesită a fi ascunse de musafiri implică costuri extra şi risipă de spaţiu.  Camuflarea aşa ziselor dulapuri şi dressinguri în interiorul pereţilor îi redă casei o altă atmosferă, evitând varianta încărcată cu dulapuri de toate modelele şi culorile care e posibil să obosească ochii.

casa-1

Acum că stau şi analizez cele scrise cred că ar fi genial să reuşesc să pun aceste idei în aplicare, motiv pentru care mă gândesc să caut o firmă ce se ocupă cu proiecte de casă să vad dacă visele mele pot deveni realitate. AIA Proiect este un birou de proiectare cu care am colaborat şi care cred că m-ar putea ajuta şi în situaţia de faţă, motivul principal constituindu-l faptul că toate caracteristile căsuţei mele din viitoar au la baza ideea protejarii mediului înconjurător.

casa-5

Dacă ideile mele ar putea fi transpuse în realitate sper că le va fi de ajutor şi altor persoane ce își doresc o casă a viitorul.

 

Acest articol este scris pentru SuperBlog2016.

Lasă un răspuns

