Proprietar peste noapte

Încă  de la 3 zile se pare că locuinţa mea, cel puţin în primii 6 ani de viaţă a fost casa bunicilor din Corneşti. Casa a fost martorul primelor mele cuvinte, a primilor paşi, ba chiar ma vegheat ori de câte ori eram bolnavă sau făceam năzdrăvănii. Cu alte cuvinte se poate spune că în mare parte îmi ştie toată povestea, pentru că şi acum în fiecare weekend merg să o  vizitez, fiind locul în care bunicii mei mai locuiesc.

cornesti

Uneori viaţa e plină de surprize, însă la asta chiar nu mă aşteptam. Eram conştientă că bunicii mei ţin foarte mult la mine,  însă nu mă gândeam la un asemenea gest din partea lor. În urmă cu câteva luni au decis, împreună cu mama, singurul lor copil, să îmi dăruiască căsuţa în care am crescut şi de care mă leagă amintirile copilăriei.

Dorinţa lor a fost aceea de a intra eu în posesia ei, dar prin intermediul unui act, care la rândul său a generat o serie de condiţii. Una dintre condiţiile principale l-a constituit cerficatul energetic, alături de care au aş fi vrut să obţin şi un audit energetic. Cu alte cuvinte gândul mi-a zburat la modificarea casei bunicilor, însă voi încerca să fiu cât se poate de subtilă şi atentă la detaliile construcției.

cornesti-1

 

Casa bunicilor fiind foarte veche, aceştia primind-o la rândul lor de la părinţii bunicii mele, acum pentru a locui în ea şi a avea parte de minimum de condiţii necesită a fi reabilitată de la un capăt la celalălalt. Deşi toate aceste modificări e posibil să coste mai mult şi să implice mai multe activităţi decât reconstruirea ei în totalitate, nu am să apelez la această variantă. Pierderea vechii construcţii ar presupune pierderea amintirilor, care sincer nu ar fi decât în defavoarea mea.

Construirea unei alte locuinţe ar presupune pierderea stilului arhitectural şi a tuturor elementelor vechi a casei a bunicilor mei, lucru pe care nu mi-l doresc. Casa ce a fost construită în 1900 toamna, e veche vorbă, are pereţii făcuţi din pământ galben şi nuiele împletite întrre ele, specific acelei perioade. Reabilitarea termică a pereţilor prin care se pare că se pierde multă căldură, va conduce la costuri mai reduse, dar şi la menţinerea căldurii din interiorul clădirii pe parcursul iernii.

cornesti-3

 

Un avantaj al acestei investiţii se va putea observa şi pe parcursul verii, în  special în zilele toride, moment în care în interiorul clădirii se va menţine la o temperatură relativ constantă. Reabilitarea termică a clădirii include şi înlocuirea tâmplăriei existente (montarea  unor geamurilor termopan) ce deţin acelaşi rol asemenea  izolaţiei termice.

O altă modificare pe care am inclus-o deja în plan o constituie înlocuirea vechilor surse de energie electrică folosite de bunicii mei, cu unele surse de iluminat pe bază de LED-uri. Dimensiunea redusă, durata de viaţă înaintată, controlabilitatea, eficienţa, culoarea luminii, respectiv rezistenţa la temperaturi scăzute, şocuri şi vibraţii sunt motive pentru care de acum înainte nu am să folosesc decât becuri cu LED. Conservarea energiei şi absenţa din alcătuirea lor a substanţelor periculoase dăunătoare mediului înconjurător sunt două  caracteristici ce constituie impactul redus pe care îl au aceste led-uri asupra mediului.

cornesti-2

Planul de reabilitare a casei presupune şi înlocuirea sobelor cu o instalaţie de încălzire centrală. Dintre toate modificările enumerate anterior, aceasta cu sobele mă provoacă să mă gândesc de două ori înainte de a o pune în practică. Dar între timp cred că am găsit şi varianta cea mai bună şi până la urmă voi încălzi casa cu ajutorul unei centrale. Sobele după care m-am tot scuns eu mulţi ani la rând , vor rămâne acolo unde sunt ca şi obiecte de decor ce fac parte din amintirile mele.

Ultima activitate cu privire la casa va fi obţinerea acelui certificat energetic ieftin despre care mi-a tot vorbit proiectantul în momentul realizării listei de modificări asupra casei bunicilor. De fapt acesta a şi fost motivul modificărilor casei, însă am preferat să îl las să creadă că el a venit cu propunerea. Între timp prin minte mi-a mai trecut o idee, aceea de a face termografie a casei pentru a vedea clar efectele modificărilor.

cornesti-4

Acum tot ce trebuie să fac e să aştept să se încălzească vremea să mă pot apuca de treabă, că tare mult îmi doresc să locuiesc din nou în acea casă plină de amintiri şi clipe plăcute alături de cei dragi.

 

Acest articol este scris pentru SuperBlog2016.

Lasă un răspuns

