Şorţul norocos

În urmă cu puţine săptămâni, am primit o invitaţie din partea Andreei şi Kooperativei 2.0 de a participa la Cupa  Bloggerilor în Gastronomie, eveniment la care în primă fază nu am avut curaj să mă înscriu. Întotdeauna am fost susţinută de famile, care şi de această dată a jucat un rol important, încurajandu-mă să particip la cupă, lucru care m-a făcut să confirm prezenţa pe ultima sută de metri.

12524388_10153926717280923_7406619946158253627_n

În ciuda faptului că acasă obişnuiesc să îmi ajut frecvent mama şi să gătesc uneori alături de fratele meu, care este de altfel foarte priceput în ale gătitutului, singurele preparate pe care am  îndrăznit să le prepar singură de-a lungul vremii sunt prăjiturile din ultimii ani pentru Crăciun şi câteva plăcinte cu mere sau brânză. Caşcavalul este, de altfel, o altă specialitate de-a mea cu care chiar mă pot lauda în urma degustării lui de toţi prietenii şi cunoştinţele mele.

final

Imediat ce m-am înscris la Cupa Bloggerilor în Gastronomie a urmat a doua etapă, şi anume înscrierea într-o echipă alcătuită din bloggeri pe care nu îi cunoşteam  mai deloc. În ciuda acestui fapt, am ales să mă  înscriu în competiţie alături de Constantin (Titi), o persoană  specială care m-a susţinut pe parcursul întregii competiţii.

Timpul trecea, ziua de 23 aprilie se apropria şi eu nu aveam nici o emoţie legată de evenimentul ce avea să urmeze. În ultima săptămână au avut loc câteva sedinţe de grup cu Titi, însă  nu am reuşit să ne întâlnim să discutăm detalii legate de competiţie, singurul lucru pus la punct fiind ustensilele şi condimentele pe care le-am împrumutat fiecare de acasă. De altfel, şorţurile cumpărate de Titi se pare că ne-au purtat noroc, asta numai după ce am primit autograful Master Chef-ului Robert Rainford în timp ce ne învârteam în jurul ceaunului cu tocăniţă.

cons e

Sâmbătă dimineaţă, la ora 6 eram deja în bucătarie, unde pregăteam cafeaua, somnul fiind alungat de emoţiile ce au  început să apară  odată cu  începerea numărătoarei inverse a orelor până la competiţie. Deşi întâlnirea cu bloggerii era la ora 11… eu am plecat mai devreme de acasă pentru a mă plimba un pic şi a uita de ceea ce urmează să fac. La ora 11 eram în Piaţa Unirii, unde am avut ocazia să mă văd cu Titi şi fiul său, un fotograf excelent, dar şi cu ceilalţi participanţi Ciprian, Maria, Bogdan, Elis, Victor si Andrei şi, bineînţeles, cu Andreea.

DSCN6919

După câteva discuţii organizatorice şi poze, una dintre ele chiar cu renumitul Master Chef Robert Rainford, ingredientele-supriză au apărut pe mese alături de cutii pline de ustensile de gătit oferite de Frarom (intermediarul nostru fiind Ana-Maria)  necesare în pregătirea preparatelor la ceaun de către cele 3 echipe participante, care s-au şi apucat de lucru. Planul de acţiune al echipei mele a fost acela de a pregăti toate ingredientele (spalăte şi tăiate), după care să dăm drumul la prepararea renumitei Tocăniţe de legume cu carne de pui.

Imediat ce legumele şi carnea au fost gata, am dat drumul la butelie şi uleiul a început să se încingă în ceaunul de tuci, în care prima dată am adăugat ceapa pentru a o căli, iar  imediat ce aceasta a fost preparată am pus morcovul şi puţină apă, a urmat carnea, condimentele, vinul, ardeii, roşiile, totul fiind colorat de acele câteva linguri de pastă de tomate adăugate spre final. În aproximativ 3 ore şi 20 de minute, tocana a fost gata de aşezat pe farfuriile ce urmau a fi prezentate juriului.

final 4

În ciuda faptului că nici bine nu am reuşit să ne dezmorţim, Master Chefii şi-au făcut apariţia printre ceaunele cu mâncare, ajungând astfel direct lângă farfuriile pregătite de fiecare echipă în parte pentru degustare. Membrii fiecărei echipe au fost de faţă la degustarea preparatelor, astfel juriul având posibilitatea de a comunica cu noi şi a afla anumite detalii despre ce am gătit. După câteva minute de degustare, juriul a plecat, însă fără  a preciza nimic despre câştigător, ci doar invitându-ne la premierea ce a avut loc duminică seara la 21:30 în cadrul Hotelului Unirea.

În ciuda faptului că auzisem discuţiile juriului pe perioada jurizării, nu eram sigură de câştig, celelalte 2 echipe având ca şi mine două preparate excepţional de bune şi o prezentare excelentă la final. Timpul a trecut, a venit ziua de duminică… soarele a apus şi emoţiile creşteau odată cu apropierea orei 21:30 – începerea premierei.

final 2

Alături de mine la premiere a fost o persoană care merită toată admiraţia mea: Titi,  celălalt membru al echipei BLUE TEAM – coechiperul cu care am colaborat excepţional de bine. Festivitatea a început cu premierea bucătarilor, imediat după aceştia urmând Echipa Bloggerilor… prima echipă nominalizată fiind BLUE TEAM (Diana şi Titi).

Imediat ce numele noastre au fost menţionate am mers la scena unde am primit diplome şi o medalie pe care Titi mi-a cedat-o mie, deşi meritul câştigării ei este al lui, datorită iscusinţei, răbdării şi priceperii de care a dat dovadă pe întreaga perioadă a desfăşurării competiţiei.

cons

 

Poza de pe scenă, şorţul cu autograful Master Chef-ului Robert Rainford (care se pare că ne-a purtat noroc), medalia, diploma, experienţa şi curajul sunt premiile care le-am câştigat în această Cupă a Bloggerilor în Gastronomie, eveniment din cadrul Campionatului  Internaţional de Gătit în Aer Liber, Cupa Moldovei, la care sunt mândră că am luat parte.

 

Un gând despre &8222;Şorţul norocos&8221;

Lasă un răspuns

